Utvärdering
Ett coachingsamarbete startar ofta med ett inledande samtal mellan coach och klient, och ibland även dennes chef eller någon från HR avdelningen.
Syftet med samtalet är att identifiera en gemensam agenda och gemensamma mål för coachingen. Denna överenskommelse är viktig för att skapa ett starkt engagemang från samtliga och att insatsen därigenom skall ge önskad effekt.
I vissa fall kan en separat ”nollmätning”, ofta i form av en 360-analys, genomföras för att kartlägga klientens nuläge och utvecklingsbehov. I slutet av coachingprogrammet genomförs sedan en slutmätning för att utvärdera effekten av insatsen.
Resultat av coaching kan även mätas genom kundföretagets egna KPI:s, från t.ex. en medarbetarundersökning eller en management audit.
Syftet med samtalet är att identifiera en gemensam agenda och gemensamma mål för coachingen. Denna överenskommelse är viktig för att skapa ett starkt engagemang från samtliga och att insatsen därigenom skall ge önskad effekt.
I vissa fall kan en separat ”nollmätning”, ofta i form av en 360-analys, genomföras för att kartlägga klientens nuläge och utvecklingsbehov. I slutet av coachingprogrammet genomförs sedan en slutmätning för att utvärdera effekten av insatsen.
Resultat av coaching kan även mätas genom kundföretagets egna KPI:s, från t.ex. en medarbetarundersökning eller en management audit.
Kvalitetssäkring
Som en viktig del i vår löpande kvalitetskontroll utvärderar vi coachen efter avslutat uppdrag.
CoachHusets nätverk är levande och det finns en omsättning av coacher, vissa tillkommer och andra, som inte håller måttet, får lämna nätverket.
Vi har sedan starten 2002 fått stor kunskap om vilken typ av coaching och vilken typ av coach som fungerar bäst för olika klienter och olika resultatmål. Våra krav på coacher har ökat med tiden.
CoachHusets nätverk är levande och det finns en omsättning av coacher, vissa tillkommer och andra, som inte håller måttet, får lämna nätverket.
Vi har sedan starten 2002 fått stor kunskap om vilken typ av coaching och vilken typ av coach som fungerar bäst för olika klienter och olika resultatmål. Våra krav på coacher har ökat med tiden.